Jak změní umělá inteligence SEO?
Celým účelem pokroku by mělo být obohacovat naše životy. Dát lidem více času, aby mohli dělat věci, které milují, užívat si klidu se svými rodinami. Zdá se však, že technologie má opačný vliv na společnost. Kolik z nás během pobytu s našimi blízkými hledí do mobilních telefonů? Myslím, že se musíme vrátit k důvodům, proč má smysl se vůbec o evoluci světa jedniček a nul snažit. Pokud jde o AI, je to ještě důležitější misí, neboť má potencionál ze dne na den změnit náš svět.
S ohledem na umělou inteligenci vyvstávají nesčetné otázky. Co budeme v budoucnu automatizovat? Jak můžeme využít technologii, abychom se vrátili k tomu, co je v životě opravdu důležité? Dokáže robot skutečně milovat? Lze naprogramovat intimitu? A jaký dopad bude mít na lidské štěstí?
Nemám však ambici vynést soudy nad těmito komplikovanými tématy. Jak řekl nedávno zemřelý genius Stephen Hawking „Vzestup kvalitní AI bude buď to nejlepší, nebo nejhorší, co se lidstvu stane. Jen nevíme co z toho.“. Rád bych se však zaměřil na způsob, kterým může tato technologie v budoucnu změnit SEO (optimalizace pro vyhledávače).
1. Větší důraz na kvalitu obsahu a relevanci
Umělá inteligence Googlu, RankBrain, se snaží pochopit kontext obsahu na webových stránkách. Služba Google je jedním z nejlepších co do analýzy záměru vyhledávání. Je důležitější než kdy jindy, abychom vystihli klíčové slovo, a vkládali jej do obsahu našich příspěvků.
Takže spíše než faktory, jako je hustota klíčových slov, je důležitější obsah, kontext a celková hodnota.
2. Hlasové vyhledávání
S nárůstem využití mobilních telefonů přichází hlasové vyhledávání: Siri, Google Now, Cortana se stali oblíbenými virtuálními asistenty. A to se odrazí i na SEO.
Měli byste tedy vážně zvážit začlenění strategie hlasového vyhledávání do vašich webových stránek, protože optimalizace tohoto aspektu je budoucností optimalizace naležitelnosti.